Szervezési hibák, amik tönkre teszik a bulit
A lánybúcsú szervezés egy olyan dolog, amire egyetlen esélyed van, hogy jól csináld. A barétnődnek, jobb esetben, ez az egy lánybúcsúja lesz amit most rád bízott. Hibák a legjobban megszervezett lánybúcsúnál is előfordulhatnak. Gondolj át mindent alaposan, hogy a búcsú napján klappoljanak a dolgok.
Miután a legjobb barátnődnek gyűrű kerül az ujjára, már látod is magatokat amint piásan nevetgéltek a csajokkal. Majd elkezdesz azon gondolkodni, hogy hol fogjátok tartani, kik lesznek ott, milyen program legyen, milyen játékok, mennyi játék, mikor legyenek a játékok, honnan fogtok kaját rendelni, elutazzatok vagy maradjatok helyben ?
A 100. kérdés után rájössz, hogy a nevetgélős pillanatig még nagyon hosszú az út. A megérzésed nem csal, a szervezés valóban nem egy frissen aszfaltozott sztráda lesz. Mindent fejben és kézben tartani még a profiknak is kihívás. Egy zöldfülű szervező még nehezebb helyzetben van.
Honnan is kellene ismerned a buktatókat, mikor most szervezel életedben előszőr lánybúcsút. Nyugi, ezen az oldalon jó helyen vagy. Össze szedtem neked a lánybúcsú témában az összes hasznos információt.
Hibák a szervezésben
#1. A saját vágyaidat akarod megvalósítani
Akinek még nem volt saját lánybúcsúja vagy az éppen nem úgy sikerült, ahogy elképzelte, könnyűszerrel abba a hibába eshet, hogy a saját vágyainak enged teret. Ezt azonban mind a résztvevők, mind a menyasszony azonnal észre fogják venni.
Minden ötletednél tedd fel magadnak a kérdést, hogy a barátnődnek ez fog-e tetszeni.. valóban hozzá passzol ez a program, játék, helyszín vagy akármi vagy ezeket inkább te szeretnéd.
Fogadd el a résztvevők tanácsait is. Ne legyél hajthatatlan. Kivéve, ha az ara kívánságai sérülnének, ez esetben szervezőként állj ki a menya kérései mellett. Ilyen mondjuk a táncos fiú téma. Lehet, hogy a többség poénosnak tartja és ragaszkodnak hozzá, míg a vőlegény és a menyasszony között ez konfliktushoz vezetne. Ebben a helyzetben ne engedj a negyvennyolcból.
#2. Nem érdekel eléggé, ezért fel sem készülsz ( hibák)
Ez azt jelenti, hogy ráérősre veszed a figurát, hagyod a dolgokat maguktól menni. Talán a szervezés nagy részét is másra bízod. Az nem baj, ha elosztjátok a feladatokat, ez a normális. A lánybúcsúk 80%-át közösen szervezi a csapat, egy fő szervezővel az élen. Neked kell kontroll alatt tartani a dolgokat, az olajozott működéshez.
Olyan lelkesedéssel végezd a feladataidat és úgy szervezd meg, hogy a barátnődnek jó élmény maradjon. Te sem örülnél, ha fordított helyzetben a te bulidat is valaki csak összecsapná „csak legyünk túl rajta” címszóval.
A felkészültség nagyon fontos. Figyelj oda minden apró részletre. Jó, ha ismered a szervezés buktatóit. Itt tovább olvashatsz a szervezés fontos lépéseiről. Mit kell elintézni, mikor kell elkezdeni, mi után mi következik.
#3. A játékok nem passzolnak a menyasszonyhoz
Fórumokon lehet olvasni olyan sztorikat, amikor a menyasszony magából ki kelve tombolt, mert egy feladatot megalázónak, kínosnak vagy tolakodónak gondolt. Ez a nap nem arról szól, hogy az ünnepeltnek kellemetlen feladatokat kell végre hajtani. Sokan a mai napig ezért tartózkodnak a lánybúcsúktól, mert ez a kép él még midig a fejekben.
A lényege a búcsúnak az, hogy a menyasszony jól érezze magát. Még a játékok megkezdése előtt add a tudtára, hogy van „vétó joga”. Ez azt jelenti, hogy csak azt a játékot kell teljesítenie, amelyikben kényelmesen érzi magát.
Nem érdemes túl zsúfolni a napot feladatokkal, 4-5 játék tökéletesen elég. Ez pont az az arány ami még szórakoztató, de marad idő másra is.
Az ilyen régi szokásokat mint a petrezselyem árulás, idegenekkel puszilkodás és flörtölés, jobb kihagyni a listáról. Csak abban az esetben tervezz olyat amiben idegenek is szerepelnek, ha az arának nincsen ellenvetése. Ahogy már az sem divat, hogy az egész búcsú a falloszról szól.
A pajzán játékokkal érdemes mértéket tartani. Az első még vicces, a második elmegy, de a harmadik inkább csak feszélyező. Maximalizáld a perverz próbatételek számát kettőre.
#4. Nincs menetrended. Ez a hibák táptalaja
A menetrend a kulcsa annak, hogy ne fulladjon káoszba az egész nap. Lazábban tudod majd kézben tartani a dolgokat mert lesz a lánybúcsúnak egy kerete. A csapat sem lesz annyira szétszórt, ha ismerik az egymást követő eseményeket.
Menetrend nélkül, egyszer csak azon kapod magad, hogy a buli saját életre kelt és már nem tudod kontrolálni a dolgokat. Ez viszont egyenes út a fejetlenséghez.
Írd össze azokat a dolgokat, amiket érdemes bele venni az időbeosztásba, majd határozd meg, hogy mennyi időre van ahhoz szükség, végül állítsd őket időrendi sorrendbe. Fokozottan figyelj az utazási időkre, többnyire ez a számítás kimarad, akárcsak a sorban állási idők. Nem kizárt, hogy egy olyan programot választottatok, amit ugyan azon a napon másik 500 ember is.
Ehhez itt találsz bővebben segítséget.
#5. Nincsen „B” terved
Szabadtéri program esetén, a legnagyobb hiba, ha nincsen „B” terved. Az időjárás jelentők 10 napra előre viszonylag nagy pontossággal megtudják mondani a várható időjárást. Neked azonban 1-2 hónappal előbb le kell foglalnod az időpontokat. Elég rossz taktika, ha az időjárás jelentésre várva az utolsó pillanatra hagyod a program foglalást.
Az teljesen működő képes, ha rossz idő esetére kerestek az eredeti program közelében egy helyet ahová behúzódhattok. Akár egy bár, kávézó vagy étterem. Mindenképpen olyant keress, ahol elfértek és nem kell előre egyeztetni vagy foglalni.
Hibák minimalizálása
#1. Ismerd meg a résztvevőket és az igényeiket is
Sok téma kapcsán felmerült már itt a blogon, hogy a résztvevők nem minden esetben ismerik egymást. Az ember, élete során folyamatosan köt új barátságokat. Sejthető, hogy a menyasszonynak is vannak olyan munkatársai, régi osztálytársai akikkel megmaradt a jó viszony és szeretne velük együtt ünnepelni , de te nem ismered őket csak hallomásból.
Ilyenkor a szervezés megkönnyítése érdekében javasolt Facebook-csoportot létrehoz. Átláthatóbb mint a közös chat és több funkciót is tudtok használni.
Itt a csoportban még az elején jó, ha csináltok egy bemutatkozást. Mindenki írhat magáról egy pár alap dolgot, a menyasszonyhoz fűződő kapcsolatáról és esetleg azokról a dolgokról amit szeret csinálni.
Pl. Sziasztok Anna vagyok. 27 éves, Budapesten lakok. Hitelügyintézéssel foglalkozok az otp-nél. Katával (menyasszony) már 5 éve dolgozunk együtt. Jókat szoktunk nevetgélni és szeretünk nagyokat beszélgetni. Alapvetően egy bulis csajnak tartom magam, benne vagyok minden őrültségben, de szeretem a nyugis társasozós összejöveteleket is.
Egy lépéssel közelebb kerültök egymáshoz. Mikor találkozik a csapat személyesen, kicsit közvetlenebb lesz a hangulat. Plusz egy csomó értékes információt kapsz, ami segíti a későbbi szervezést.
A szervezés további részeiben is fontos kikérni a résztvevők véleményét. Persze az ünnepelten van a hangsúly, de még is csak a csapat fizeti, szóval nem árt, ha ők is jól érzik magukat.
#2. Költségek betartása
Azt követően, hogy meghatároztátok ki, mennyit tud fizetni, tartsátok is a megbeszélteket. (Erről itt olvashatsz bővebben)
Egyes (de inkább többes) résztvevőknek nem feneketlen a pénztárcája. A béke érdekében vessétek el azokat az ötleteket amiket a többség túl költségesnek talál. Végig jó megoldás lehet a szavazás, így mindenki demokratikusnak fogja érezni a döntéseket.
#3. Tedd érdekessé
Minél inkább „testre szabod” a bulit, mindenki annál jobban fogja élvezni. Az interneten számtalan lánybúcsús csomagot lehet rendelni, amik tartalmaznak 1-2 kelléket, 1-2 ötletet, na és persze a tucat játékokat. Semmi egyediség és nem sok kreativitás van ezekben. Nem mondom, hogy rossz megoldások lennének.. tüzet oltani tökéletesek!
Vigyél bele a szervezésbe egy fokkal több személyességet. A program választásnál törekedj arra, hogy a menyasszony hobbija legyen benne vagy egy régi álma , esetleg valami amit már régóta szeretne kipróbálni.
A játék választásnál olyanokat keress, amibe bevonod a csapatot is. Nekik is legyen feladatuk, kapjanak valami szerepet. Sokkal emlékezetesebb lesz így mindenki számára.
#4. Ruházat
A ruhákat igazítsátok a programokhoz. Egy miniszoknya tűsarkúval a GoKart-pályán a lehető legrosszabb választás, de az esti bulizáshoz már elmegy.
Beszéljétek meg és tisztázzátok, hogy miben lesztek. Tök jól néz ki, amikor a csapat egységesen van felöltözve. A legkényelmesebb megoldás a farmernadrág pólóval. Ezzel nem igazán lehet mellé fogni. A lényeg, hogy mindenki komfortosan érezze magát.
#5. Informáld a helyszínt
Bármily meglepő is így első olvasatra, a helyszín választásnál figyelembe kell venni, hogy sokan nem akarják legény vagy lánybúcsúra kiadni az ingatlant.
Most gondolhatod magadban, hogy akkor majd az mondjuk, „születés napot tartunk” . Igen, ezt is lehet… csak vedd figyelembe, hogy nem hülyék az emberek. Megérkeztek a helyszínre, amiért jobb esetben nem 200 km-ert utaztatok, majd a tulaj meglátja a csaj csapatot és azt mondja, hogy köszi akkor távozhattok is. Megtörténhet! A Balaton környékén számos példa volt már erre külföldi csapatokkal.
Két oka is lehet, hogy nem akarják kiadni. Az első, hogy volt már rossz tapasztalatuk, összetört berendezésekkel vagy összehányt fallal. Ezek egy másik buli esetében is ugyan úgy benne vannak a pakliban, de a lánybúcsúkat még is fenntartásokkal kezelik. A másik ok ami erre ráerősít ,az a filmekben látott viselkedés.
Egyre népszerűbb itthon az esküvő előtti búcsúztató, de még nem annyira, hogy ne legyenek rossz előítéletek és fenntartások ezzel kapcsolatban.
Tehát, hogy minden tiszta legyen, jelezzétek a tulaj felé a szándékaitokat. Ha, ezután azt mondja , hogy nem adja ki nektek.. akkor keressetek másik helyszínt.
Köszönöm, hogy elolvastad. Sikeres szervezést kívánok.
Rólam:
A célom ezekkel a tartalmakkal, hogy értékes információkat adjak át a lánybúcsút szervezőknek. Hasznos, a gyakorlatban is használható tippekkel, tanácsokkal szeretnélek ellátni téged, hogy a barátnődnek szép emlék maradjon az utolsó hajadon bulija.
Köszönöm, hogy velem tartasz!